2012. július 23., hétfő

sonkás pogácsa

sonkas_pogacsa
Idén is ettünk ám medvehagymát, csak valahogy nem kerültek fel a blogra az ételek. Ezt a pogácsát viszont muszáj volt megörökíteni, annyira finom lett. Egy gazdag zöldségleves után adtam másodiknak ezért jó nagyokra sütöttem – egy büféasztalra inkább kisebbeket kínálnék.
Kiváló felhasználási lehetősége a maradék főtt sonkának, a medvehagyma pedig egy kellemes, fokhagymás ízt adott neki. És másnap (sőt harmadnap) is finom, puha marad – ha marad.
Medvehagymás-sonkás pogácsa
2,5 dkg friss élesztő
1 dl tej
20 dkg főtt füstölt sonka
25 dkg vaj
50 dkg liszt
1 dl tejföl
15 dkg juhtúró
1 tojás
só (a sonkától függően), bors
1 marék medvehagyma, apróra vágva
+ 1 tojás a tetejére
A tejet kicsit meglangyosítottam egy csipet cukorral és belemorzsoltam az élesztőt.
A sonkát a tejföllel aprítógépbe téve krémesre daráltam.
A lisztet egy tálba szitáltam, hozzátettem az összes többi hozzávalót és fényes, hólyagos tésztát dagasztottam belőle.
Meleg helyen kelni hagytam, majd pogácsákat szaggattam a tésztából, tojással lekentem és 190ºC-ra előmelegített sütőbe tolva aranybarnára sütöttem.
(A recept alapja Stahl Judit csülkös pogácsája volt)
Sonkás pogácsa



Az élesztőt egy pici cukorral langyos tejben vagy vízben felfuttatjuk. A lisztet a burgonyával, a tojással, egy csapott kávéskanál sóval, egy csipet borssal és az élesztővel összeállítjuk, és közepes keménységű tésztává dolgozzuk.
Langyos helyen egy negyed óra hosszat kelesztjük, kinyújtjuk, megkenjük olvasztott zsírral, és megszórjuk a vagdalt sonka egynegyedével. Összehajtjuk, és 15 percig pihentetjük. Ezt a műveletet még négyszer ismételjük meg.
Utoljára ujjnyi vastagra nyújtjuk, pogácsaszaggatóval kiszúrjuk, és tojással megkenjük. Kizsírozott tepsibe rakjuk, és közepes hőfokon megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése